Nietrzymanie moczu? To nie problem!

Problem nietrzymania moczu dotyka wiele kobiet, szczególnie tych, które są po porodzie. Osłabienie mięśni to całkiem naturalna sprawa, u niektórych kobiet następuje to szybciej niż u innych. Na szczęście z tym problemem można sobie poradzić.

Ćwiczenie mięśni

Mięśnie kegla pomagają utrzymać mocz, ale niećwiczone, tak samo jak wszystkie inne mięśnie, ulegają z czasem osłabieniu, pojawiają się problemy z trzymaniem moczu i może okazać się, że nieświadomie po prostu popuściłaś! Najważniejsze jest, aby regularnie ćwiczyć tą partię mięśni i najlepiej do tego sprawdzą się kulki gejszy. To niewielkie kulki, w których znajduje się jedna mniejsza lub kilka kuleczek, wprowadzających większą kulkę w wibracje. Wkłada się je do pochwy i stara tam utrzymać.

Ile powinien trwać trening?

Trening przy użyciu kulek gejszy nie powinien być zbyt długi, ponieważ może to sforsować zbytnio mięśnie. Najlepiej na początek, żeby trwał kilka minut, a potem czas ten można sobie w razie potrzeby wydłużać. Z czasem będzie można dojść nawet do dwóch czy trzech godzin treningu.

Wkładki

Doraźnie pomogą wkładki, które przeznaczone są do problemów z nietrzymaniem moczu. Takie wkładki absorbują bardzo dobrze, są cienkie, zatrzymują w sobie zapachy i są niewyczuwalne pod bielizną. Zapewniają potrzebny komfort psychiczny.

Post navigation